CRM-LØSNING TIL SOS-BØRNEBYER TIL FORBEDRING AF KUNDEFORHOLD OG OPBEVARING AF OPLYSNINGER
SOS Børnebyerne
Mål med projektet
  • Oprettelse af en fremtidssikret løsning til lagring, filtrering og brug af kodedata
  • Erstatte Excel-databaseoplysninger med en moderne og praktisk løsning
  • Sikre bedre kommunikationsmuligheder med donorer
Løsning
  • Microsoft Dynamics CRM-platform skræddersyet til specifikke behov
  • Interface til e-mail marketing software Mailbow

Behovet
SOS Børnebyer skaber familiebaserede hjem til børn uden omhu for at sikre, at disse børn stadig kan vokse op i et miljø, der tilbyder kærlighed, respekt og sikkerhed.
Den første børneby blev grundlagt i 1995, og programmet har siden hjulpet over 1.000 børn med deres opdragelse.

For organisationen SOS Børnebyer er det meget vigtigt at takke hver supporter og opbevare al information relateret til gavehistorien.
Der er mangeårige eller engangs donationer, private donorer og virksomheder.De data, der skal indsamles, afhænger af donortypen.
Indtil nu blev alle oplysninger gemt i store MS Excel-regneark, hvilket var utilfredsstillende både fra et adgangs- og et brugerperspektiv.
Derfor kom Uptime ind i billedet.

Processen
Vi var med til at udfordre og kortlægge de behov, kunden havde for at optimere deres nuværende behandling og brug af data. 

Resultatet
Uptime udviklede en løsning baseret på Microsoft CRM-software og tilpassede denne til SOS børns behov.

Da det også er vigtigt at interagere og dele information med donorerne, skabte vi en grænseflade med e-mail-marketingsoftwaren Mailbow.
For at hjælpe nuværende og fremtidige medarbejdere med at forstå, hvordan man bruger de nye værktøjer, skrev vi en manuel og holdt undervisningskurser i brugen af systemet.

"Uptime er en god partner takket være deres viden og erfaring. De ved, hvad der fungerer, og skaber den rigtige løsning. Plus de er der for at hjælpe dig med virkelig at forstå, hvordan du bruger den nye software."
Kadi Sumberg
Head of Fundraiser