Jima Hegnwebshop
Hegnleverandøren Jima Hegn har fået en app-løsning til styring af sit lager med 900 forskellige varenumre og et millionstort antal varekombinationer. App’en er seneste skud på stammen i samarbejdet, som har været med til at effektivisere forretningen.
- At de kan samarbejde med os, ud fra hvad vi har brug for, er virkelig godt. De har rykket sig sammen med os hele vejen. Det har udviklet sig over de år, vi har samarbejdet, og de har været dygtige til at omrokere, alt efter hvad vi har haft brug for. Det spiller bare.
DANIEL KJÆR
Direktør, Jima Hegn
Samarbejdet med Jima Hegn har stået på i mange år og har udviklet sig, mens virksomheden er vokset. Den seneste løsning for Jima Hegn er udviklingen af et internt app-system til virksomhedens lager, der rummer et millionstort antal varer, fortæller Daniel Kjær, der er stifter og direktør i Jima Hegn.
– Løsningen gør, at lageret kan arbejde mere selvstændigt. Det giver en bedre organisation, og vi får frigjort mange timer, som vi ellers bruger på kommunikation frem og tilbage mellem lager og kontoret. Det giver også en mere præcis lagerstyring, så der ikke er fejl, når vi laver status, siger han.
– Ved hjælp af QR-koder kan medarbejderne på lageret i større grad selv kunne styre arbejdsgangen. Blandt andet kan ordrer scannes, og medarbejderen kan selv beskrive, hvad status er, hvad der er pakket og sende det videre i systemet, forklarer Daniel Kjær.
– Effektiviseringen af lageret giver hurtigere levering, fordi der ikke skal koordineres med kontoret, flere timer til at betjene kunderne og i sidste ende mere konkurrencedygtige priser, siger han videre.
"Det spiller bare"
Samarbejdet mellem Jima Hegn og Uptime Development startede ved Jima Hegns opstart i 2008. Uptime Development har blandt andet udviklet en hegnberegner til webshoppen, som har gjort bestillingen nemmere for kunden, og et B2B-login så virksomhedens erhvervskunder har sit eget univers, fortæller direktøren.
– Vi er en virksomhed, der er vokset meget, siden vi startede. Da vi indledte samarbejdet med Uptime Development, tog vi tingene meget, som de kom. Vi kørte bare på. Selvom de ikke var vant til det sådan, så tog de opgaven på sig og arbejdede efter, hvordan vi som kunder gerne ville have det.
– Nu, hvor vi er blevet større og har mere tid, er det gået mere over til en projektstyring fra deres side. Men forretningsforståelsen er fulgt med, siger direktøren.
– At de kan samarbejde med os, ud fra hvad vi har brug for, er virkelig godt. De har rykket sig sammen med os hele vejen. Det har udviklet sig over de år, vi har samarbejdet, og de har været dygtige til at omrokere, alt efter hvad vi har haft brug for. Det spiller bare, understreger Daniel Kjær.
Idérige eksperter i stærkt samarbejde
App-løsningen er udviklet i partnerskabet, der har fungeret godt i mange år. Uptime Development greb idéen, som Jima Hegn kastede op, og udviklede den konkrete og store it-løsning.
– Uptime Development er dygtige og kommer ofte med idéer selv. Selve deres programmering er simpel, på trods af at deres løsninger ofte er meget komplekse. De er gode til at sparre med os om, hvordan vi gør tingene mere effektivt, fortæller Daniel Kjær, der kalder samarbejdet supergodt.
– De har løst mange forskellige opgaver for os, alt fra mindre udvidelser til større app-løsninger. Og de har dygtige folk til hvert område i virksomheden. Skal en opgave løses med PHP, så sidder der én, der er specifikt dygtig til dét. Uanset hvilken opgave, vi har, har de en mand, der er ekspert på det område. Lige meget hvilket programmeringssprog, der skal bruges, siger Daniel Kjær.
Se flere projekter vi har udviklet
Vil du høre mere?
Kontakt os for en snak om, hvordan vi kan hjælpe jer i mål med jeres næste IT-projekt.