Smartlift løftes til et nyt niveau
I samarbejde med digitised har Uptime Development været med til at gentænke Smartlifts website, som er blevet hurtigere, søgemaskineoptimeret, mere brugervenlig og er bygget på et moderne fundament. Uptime Development deler adresse med digitised i AI Innovation House.
En løsningsorienteret tilgang
Ofte har virksomheder tendens til lave ét stort it-projekt – de vil have det hele på én gang. Jeg bruger filosofien bag Lean til at bryde projekterne ned i mindre dele, så det bliver effektivt, overskueligt og kommer til at fungere, uddyber han.
Samarbejdet mellem digitised og Uptime Development har indtil videre strakt sig over tre projekter, hvor Smartlifts nye website er det seneste, og begge virksomheder ser muligheder med flere fælles opgaver.
Vi kender hinandens styrker, leverer det vi forventer, og så kan jeg godt lide, at udviklerne og projektlederne i Uptime Development har en pragmatisk og løsningsorienteret tilgang til projekterne. Det er ikke sådan, at vi er gift med hinanden, men det er oplagt at fortsætte den gode energi og samarbejde, som dog kan blive sat på en prøve, når vi jævnligt mødes i en pause ved bordtennisbordet, slutter Thomas Larsen med et bredt smil.
THOMAS LARSEN
Direktør af digitised
Udvikler vinduesløftere og andre maskiner
Smartlift på Nykøbing Mors udvikler vinduesløftere og andre maskiner, der kan løfte elementer effektivt og sikkert. Virksomheden er en international spiller og havde brug for et bedre website og it-løsning.
Smartlift efterspurgte et mere simpelt website med fokus på produktet. Kunderne skulle hurtigt kunne finde frem til en model uden først at skulle gennem en masse storytelling. Thomas Larsen fra digitised fik opgaven og gik i gang med ikke bare at se på websitet, men også på hvordan alle produktdata kunne håndteres og organiseres mere systematisk i en fælles database i forbindelse med opbygningen.
– Vi har valgt en composable commerce-arkitektur, hvor vi har plukket best-in-class systemer, siger Thomas Larsen fra digitised.
Ros fra konkurrenterne
Resultatet blev et nyt, hurtigere, søgemaskineoptimeret website med en enkel præsentation af Smartlifts produkter og en app-agtig følelse for kunden.
– Det er lykkedes af skabe et internationalt orienteret website, hvor kunderne får det, de kommer efter. Det er blevet mere enkelt for dem, og Smartlift har fået mange henvendelser, efter at vi er gået i luften med websitet, og selv konkurrenterne har rost den, fortæller Thomas Larsen.
Udviklingen af Smartlifts nye digitale hoveddør er blevet til i et tæt samarbejde mellem Thomas Larsen fra digitised og Uptime Development. Thomas Larsen har først afdækket Smartlifts ønsker til websitet og derefter designet skitser, mock-ups og wireframes sammen med en grafiker.
– Vi har sparret med digitised om arkitekturen, brugerhåndteringen og udviklingen af en database i forbindelse med det nye website, som vi har haft en udvikler til at kode og bygge op, siger Mathias Jørgensen, der er projektleder i Uptime Development.
Sparring på samme etage
Samarbejdet mellem Vejle-virksomhederne begyndte for to år siden, hvor de begge flyttede ind i AI Innovation House.
– Det fungerer rigtig godt og giver en god synergi, at Thomas sidder tæt på, hvor vi hurtigt kan sparre med hinanden. Mens vi håndterer den tunge kodning, så er han skarp på det kommercielle omkring SEO og digital branding, men Thomas mestrer samtidig projektledelse, og så har han en dyb teknisk indsigt, siger Mathias Jørgensen.
– Der kan være flere barrierer, når jeg skal samarbejde med en udvikler i for eksempel Bulgarien over Teams. Her i huset kan vi være i løbende dialog, se tingene på en tavle sammen og vi har det samme sprog og kulturelle udgangspunkt. Det er er fordel, men vi er to uafhængige virksomheder, og for mig er det vigtigt ikke at være i lommen på nogen, understreger Thomas Larsen.
Fri og uvildig vejledning
Digitised tilbyder uvildig digital rådgivning, projektledelse, digital markedsføring og automatisering af processer til mellemstore virksomheder, især internationale industri- og produktionsvirksomheder.
– Jeg tager udgangspunkt i kundens behov, og så vurderer jeg, hvem der kan løse opgaven bedst og hvilke platforme, der er mest velegnede til projektet. Tidligere valgte man ofte ét system til at lave det hele i, men jeg vælger i stedet at forbinde dele fra forskellige systemer, så løsningen bliver optimal i forhold til kundens behov og fremadskuende med hensyn til nye teknologier, forklarer Thomas Larsen.
Han har en solid baggrund fra forskellige virksomheder i reklame- og produktionsbranchen og en bred erfaring med digital marketing, SEO, projektledelse og e-commerce.
– Jeg har god erfaring med at skubbe til grænserne for, hvad der kan lade sig gøre og passer til den enkelte virksomhed. Min uvildige tilgang, hvor jeg ikke er bundet af en platform eller et bureau, gør, at jeg kan rådgive frit uden at skulle presse kunden ned i en bestemt kasse eller et bestemt system. Samtidig er jeg selvfølgelig helt opdateret og ved, hvad der rører sig – også på det tekniske område, siger Thomas Larsen.
Se flere projekter vi har udviklet
Vil du høre mere?
Kontakt os for en snak om, hvordan vi kan hjælpe jer i mål med jeres næste IT-projekt.